1.3 ; Maak een concept en of plan:
Stap 1 ; omschrijf de opdracht in eigen woorden.
Bij deze module ga je een eigen site maken met dreamweaver.Als fotograaf is het erg belangrijk dat je een eigensite heb omdat het een online portfolio is.
Een eigen huisstijl is erg belangrijk en er moet ook rekening mee gehouden worden wat voor type fotografie je doet.
Stap 2 ; Maak een grove planning.
Week 1: Stap 1 t/m 4
De blog bij werken, grove planning maken, brainstromen & vooronderzoek.
Week 2: Stap 5 t/m 6
conceptbeschrijving voor je eigen website, schetsfase ontwerp indexpagina & lichtplan voor de studio-opnamen.
Week 3: Stap 7 t/m 9
Plannen presenteren aan opdrachtgever, planning opnamen en checklist & acquisitie en afspraken maken.
Week 4: Stap 10 t/m 11
maken opstelling & opnamen maken.
Week 5: Stap 12 t/m 14
Inlezen bestanden, toevoegen metadata, coptright, trefwoorden en back up maken. Selecteren & bewerken.
Week 6: Stap 15 t/m 16
foto's in website plaatse, afwerking (op cd of dvd branden)
Week 7: Stap 17
Presenteren aan de klant en evalueren
Stap 3 ; Brainstormen.
Stap 4; vooronderzoek
http://www.thomastukker.com/index2.php
Deze site heeft lichte kleuren gebruikt zoals wit en roze, de site is erg duidelijk maar wel heel stijlvol. ze hebben veel vierkanten gebruikt waardoor je een strakke site krijgt.De doelgroep is denk voornamelijk opdracht gevers van een reclame campagne voor de nieuwe mode.
Als ik de site zie, heb ik het gevoel dat deze fotograaf erg geordend is en weet waar die mee bezig is.
http://jasonchristopher.com/photography/fashion
Deze site sprak me voornamelijk aan van de manier van foto's bekijken. Ik persoonlijk vind dit een erg mooie en fijne manier om door de foto's te kijken. Dit vind ik omdat je op je eigen tempo door de foto's heen kan gaan, je stil kan staan bij de foto's die aanspreken maar toch heb je alle foto's van de fotograaf gezien. Veder is de site erg strak net als het lettertype.Ook de doelgroep is een beetje het zelfde als de site hiervoor.
Deze site sprak me erg aan omdat er heel duidelijk wordt uitgelegd wat ze allemaal doen wat belangrijk is voor de doelgroep reclamebureau' s. De kleur van de lettertype vind ik erg mooi, veder vind ik de site er iets te simpel uit zien.
http://www.rickarnold.nl/
Deze site sprak me aan omdat het intro mooi is ook vind ik de overgang naar een andere tap van de pagina erg strak, dit ziet er professioneel uit . Ook vind ik altijd leuk om bij de foto te lezen waarvoor deze foto is gemaakt. Bijvoorbeeld voor een tijdschrift. Ook voor deze website geld dat de doelgroep het zelfde is, iemand die een familieportretje voor oma opzoek is naar een fotograaf zal niet naar zo'n site gaan. De doelgroep is dus vooral voor reclame bureau's.
Stap 5; Concept
-Voor welke doelgroep is wordt je website?
De modebranche of mensen die opzoek zijn naar een fotograaf met een bepaalde style van fotograferen.
-Wat gaat je website vertellen
Mijn website laat voorbeelden zien van het werk wat ik doe, me portfolio. En vertelt hoe ik begonnen ben, wat ik nu doe, wat ik wil gaan doen, en wat de mogelijkheden voor opdrachten.
-Welke sfeer moet de website uitdrukken?
Een sfeer die de doelgroep aanspreekt en ook al een beetje over mijn zelf verklapt, ik wil graag rustige kleuren omdat dat het belangrijk vind dat je rustig op me site kunt kijken zonder dat je word afgeleid door felle kleuren of bewegende dingen.
Ook heb ik gekozen voor een speelse sfeer. Dit ga ik uitdrukken door geen standaard knoppen te gebruiken maar een soort notitie blaadjes.
Stap 6 ; Schetsfase ontwerp indexpagina
Geen opmerkingen:
Een reactie posten